men gammsoffa!

kanske så blir det så att jag fortsätter uppdatera med jämna mellanrum... ^_^ Om jag märker att någon läser åtminståne så kan jag väl förmå mig att berätta om mitt fantastiska händelserika liv.

 Just nu är jag då rätt nöjd, har börjat så smått att röjja ur gammlägenheten med allt vad det innebär på ålidhem. fick hjälp av Bästn å matte att hiva grejer på soptippn å stuva in resten av någorlunda värde i förrådet. hejdå till gammjävlasoffan som verkligen gjort sitt, slut som artist som pappa skulle ha sagt. för att göra en lång historia om en soffa kort så: mamma köpte den begagnad, den fick stå och ta plats i ett rum där aldrig någon var, sen vidare till syrrans lägenhet där den fårr stått ut med det mesta, typ spilld öl, flottiga hårdrockar-huvuden som legat i bakiskoma, några hoppande dansande människor och annat skoj ^_^
 sen åkte den stackars tresitsen till ett fikarum på en tidningsredaktion och fick ta det lite lugnt ett tag, tills att den senare fick skumpa ca trettio mil till ett brokigt kollektiv på ålidhem där den är fläckad med allt möjligt från misstänkt otukt till hundspyor. så nu får den äntligen vila för gott i en container för att sedan kremeras. HEIL GAMMSOFFAN! det gjorde du bra! 

så apropå soffor så beställde vi en skitsnygg soffa för typ 7 veckor sen som skulle ha kommit. men den verkar ha blivit borglömd. så idag ska vi få en lånesoffa till våran kommer, om typ hundra år när tillverkarna behagat börja spika ihop den... så dessa sju veckor har tillbringats på golvet bland kuddar å en puff. känns som en flyktingförläggning när man har folk på besök, drällandes på golvet... "välkommen till oss, sätt er. i, eh... på madrassen där på golvet..." Om en månad, då jävlar ska jag parekera i nysoffan å ligga där jävlart jämt!! ^_^

så. dagens inlägg tillägnat människans bästa vän, soffan!

pyss
 

Kommentarer
Postat av: Cici

Haha, åh soffan!!! I'm gonna miss him! Or her? Fina snälla soffan :) Som Anneli fick ta igen sig på när hon gick på jobbet och hade onda foglossningar :)



Och, haha, jag läser nästan alltid ÅLDERDOMSHEM när det står Ålidshem, haha! xD



Yeeeaaj för bloggen!

2009-10-15 @ 14:04:17
URL: http://simplycici.blogg.se/
Postat av: Helen

Haha, hörredu Texas Tiny! Du borde ha gjort en grav och begravt den på det finaste sättet du kan :)

2009-10-15 @ 14:17:14
Postat av: tajjny

jaa häälen. de skulle jag ju. gunde ha gräft ner den runt nejderna på jobbet, så ingen skäller på mig för att jag gräver ett stort hål! ^_^ bordet dog åxå. tyvärr... men men. skulle ändå aldrig blivit använt så... :/

2009-10-15 @ 15:36:00
Postat av: Helen

Och du ger dom inte ens en värdig begravning :( Dumma dig!

2009-10-15 @ 20:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0