men regn


Äntligen frääädaa!! men deprimerande pissregn ute :( och Ajka gillar regnet minst lika lite som jag så det blir nog inga direkta långvandringar idag, har vi båda kommit överens om ^_^

 Igår fick vi som sagt våran låne-soffa då varan som vi beställt tydligen är en månad bort. (hur lång tid kan det ta att snickra ihop en soffa??) var lite nyfiken över hur den skulle se ut, hade föreställt mig en ful mönstrad i konstiga färgkombinationer från tidigt nittiotal, men icke... det va värre! när luckan till lastbilen öppnade sig uppenbarade sig en pösig gammal soffa i oxblodsfärgat skinn!! nog exakt den fulaste färgen jag vet... (jompa med för den delen, han sa att han fick ont i huvudet när han såg den haha!) Men när jag muttrat klart över att vi skall ha denna osmakligt färgade pjäs i vårat vardagsrum i en månad så upptäckte jag iaf att den var nå hädiskt skön att sitta i! så mer plus än minus ändå med tanke på att vi som sagt legat på golvet med nackspärr i sju veckor ^_^

en viktig parentes från igår - skellefteå AIK piska skiten ur Timrå igårkväll. 4-2, in your face. Adam Larsson var grym! saknar dock lite action från min finska favorit, #58 ^_^ och jag fortsätter med mina egna kommentarer och uppdateringar under matchens gång till herr Östman, som uppskattas. jag ska nog läsa på lite mer och tjyva åt mig en kommentatortjänst i höst :P

jag har släpat hit stratan åxå, så det ska bli intressant å "se" hur effektpedalen som jompa köpt fungerar... Synd att man har slösat bort sina gitarr-år med att sitta å fis-lira akustiskt a'la tråkig trubadur och countrynörd, istället för att träna skalor och annat viktigt som skulle göra mig bättre... nåväl, det kanske inte bor någon hårdrocksgitarrist inom mig trots allt :P

revlig elg, pyss


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men vännen!

Det e aldrig försent att börja med nåt nytt,se på mig.Började ju först vid 32 års ålder att spela Innan jag e 70 så kommer jag att vara den bästa på gitarr på hemmet...rock on babe :)

Kram Jea.

2009-10-16 @ 12:51:22
Postat av: Cici

Haha, oxblodsskinnfärg! Vargmänniskor!!!!!!! Akta er, ni kanske blir så betagen av den, den kommer lura er in den käcka världen där alla vargmänniskor bor!! Akta er för vargsoffan!

2009-10-16 @ 18:39:06
URL: http://simplycici.blogg.se/
Postat av: Mi

men guud hur svårt kan de va i soffbranchen!

2009-10-18 @ 22:47:40
URL: http://nyctea.blogg.se/
Postat av: Tyskan

hehe spela väl igen roll vilken färg så länge man inte behöver ligga på golve. Fast jag har en stor fin soffa men sitta på golvet iaf :P

2009-10-20 @ 23:02:32
URL: http://tyskan.blogg.se/
Postat av: Marra

Kul att hitta din blogg, nu gäller d att uppdatera ;)

När kommer ni till metropolet då?

Kram Marra

2009-10-22 @ 18:06:38
URL: http://marikalindahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0