men utan snus


Jag försöker att förtränga summan jag lägger ut på snus varje månad, antar att det är en mindre förmögenhet. Jag hatar när man ser program som tex lyxfällan där det är någon som röker, och så står den där märkvärdiga, lärda människan i snäv dyr kostym där och pekar med fingret och har räknat ut huuur myyycket peeengar som man kunde spara genom att sluta röka... "JAAA DUU; PÅ ETT ÅR SÅ SKULLE DU HA TJÄNAT IN EN HEL UTLANDSRESA; ÄR DU MEDVETEN OM DET?!?!? HUR KÄNNS DET EGENTLIGEN?!?!? SKÄMS DU INTE?!?! VA VA VA?!!!" ...typ så kan det låta ungefär... och JA det är onödigt. Men mina små oskyldiga snusar är enligt mig själv den enda lasten jag har, och jag är ju inte kriminell eller arbetslös så jag lastar väl inte någon annan för mitt "missbruk"? Man e snäll och rolig och hjälpsam, då tycker jag att jag kan få förtjäna att gå runt me en prilla under läppen för resten av mitt liv om jag känner för't. 
  folk e jävligt snabb på att gnälla på att jag snusar, på mitt jobb t.ex har vi en lite konservativ och tämligen bestämd karl som gnäller på mitt snusande så fort han får chansen, varför orka bry sig? jag sa en dag att det störde väl inte honom eller någon annan? inte direkt så jag sitter med en hasch-pipa och blåser honom i ansiktet... Efter lång betänketid så sa han att det visst störde andra på grund av att jag gatt gå till tandläkaren oftare och det kostade samhället pengar, -HA HA HA!, det gör det ju inte! de abnorma summor det kostar att ens sticka näsan innanför dörren hos en tandläkare betalar jag ju själv, right?..

 så alla snusare där ute (så länge ni är myndiga...) stå på er, snusa vidare och ha alltid ett verbalt försvar att ta till när någon märkvärdig jävel ska göra sig viktig över er!

Jag snusar för att andra ska orka med mig på dagarna, och för att jag ska orka med mig själv. Så tacka mig istället. Ni vill inte möta ansiktet bakom denna skärm om hon inte får sitt snus... O_o

nåväl, enough about that...

Nu ligger ajka och luktar illa, stör mig. jag borde kanske tvättat henne, men vill vänta tills det e varmare ute så hon får soltorka. Orka blöthundlukt i lägenheten, uäääh... sist hon dushade var när vi bodde på ålidhem, vilket e ett bra jävla tag sen... O_o

ÅH åh... I helgen borde jag verkligen stanna hemma och inte gå ut på krogen och göra slut på stålar. jag borde verkligen spara pengar om våran feta resa nu blir av... Mest känner jag för att åka till backe och hälsa på eD och Kenny och resten av sjödinsklanen. Är så jävla mysigt hemma hos dom, man glider genast in i ett mysigt fluffigt hippielugn så fort man kommer innanför dörren :) <3

Måste även få tala om att jag och martina misstänktes som lesbiska i lördagsnatt. Vi stod i en lång kö på max och såg tydligen enligt en främmande människa lesbiska ut, och vad jag minns så rörde vi inte ens varandra, haha. så, hur faan ser man lesbisk ut? that's a tricky one... :P nåja, ganska kul faktiskt...

PUSS och kram alla flickor. :P


Kommentarer
Postat av: Helen

Jag och Dan åker till Backe i helgen, du får säga till om du har vägarna förbi, vore trevligt!

2011-03-24 @ 13:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0